Werkgroep Hospice
Coördinator van de werkgroep Hospice Gouda is Thea Wennekes.
In 2023 was het voor de hospicetuin, zoals voor vele tuinen, een heel nat jaar. Zo was er ook vaak op het pad naar de voordeur en het gras daarnaast een probleem met de waterafvoer. Dit is het einde van het jaar opgelost door een rooster met een afvoerpijp naar de sloot aan te leggen. Nu kan iedereen weer met droge schoenen het hospice bezoeken.

Het tuinseizoen is goed verlopen. De ‘nieuwe’ voortuin heeft mooi gebloeid. Er is door iedereen weer fijn in de tuin gewerkt. Wel werden sommige vrijwilligers geplaagd door ziekte of andere ongemakken. Bij het maken van het rooster voor 2024 zal blijken of er nog extra handen nodig zijn in de tuin. Het rooster wordt begin maart gemaakt en direct daarna gaan we weer aan de slag.

De vrijwilligers zijn nog steeds enthousiast en velen genieten elke keer weer van de mooie tuin.

Misschien wilt u zelf ook een keer per 5 - 6 weken een bijdrage leveren aan het tuinonderhoud van het Hospice? Neem dan contact op met Thea Wennekes (0182-537038) of Corrie den Braber. De werkgroep kan nog wel wat vrijwilligers gebruiken.

In maart/april 2024 gaan we  weer aan de slag.
Ook als u in goede staat verkerend gereedschap voor tuinonderhoud over heeft, houden wij ons aanbevolen.