Maandag 18 maart 2024 - Mooie borders, prachtige combinaties - Martje van den Bosch

Wat je mooi vindt, is natuurlijk persoonlijk. Wat je in een tuin graag ziet, hangt daarnaast ook af, van wat je graag terugvindt in de tuin. De één wil in een tuin tot rust komen, de ander zoekt er juist levendigheid.
Toch kunnen we stellen, dat een tuin bevredigend voor het oog is, als er sprake is van een zekere harmonie.
Tijdens deze lezing hoort u, welke aspecten daarin een rol spelen, zoals kleur, vorm, herhaling, stijl, opbouw en functies van beplanting.

Martje geeft daarbij handige tips and tricks voor nieuw te ontwerpen als bestaande borders om in uw eigen tuin mee aan de slag te gaan. Zij illustreert haar verhaal met veel foto’s van De Tuinen in Demen.

Martje van den Bosch studeerde filosofie en was jarenlang docent aan o.a. de Avans Hogeschool. Sinds 2006 is zij fulltime met tuinen bezig: zij schrijft er over, ontwerpt voor anderen en zij werkt in De Tuinen in Demen, die zij met haar man heeft ontworpen en aangelegd.

Meer info:

• Lezingen zijn vrij toegankelijk.
  • Leden betalen ter plaatse € 2,00 op vertoon van de ledenpas en niet leden betalen ter plaatse € 7,00 p.p. (inclusief 1x koffie / thee in de pauze)
  • Locatie lezingen: achteringang Le Patapouf, Kolkmanstraat 1-3 2805 CG Gouda
  • Voor de lezingen hoef je je vooraf niet aan te melden.
  • De lezing begint om 19.30 uur en duurt tot ca 22.00 uur.