NieuwsFLITS 3 - maart 2024

Groei & Bloei Gouda e.o. 85 jaar!

Onze afdeling bestaat dit jaar al 85 jaar. En wie jarig is trakteert!
Leden van onze afdeling kunnen, op vertoon van onderstaande waardebon met G&B lidmaatschapsnummer en naam, gratis een voorjaarsbloeier ophalen tussen 15 maart en 1 april 2024 bij Vlijtig Liesje, Bloemendaalseweg 10 in Waddinxveen.

Terugblik jaarvergadering 12 februari 2024

De jaarvergadering van Groei & Bloei Gouda werd bezocht door 21 leden. In deze vergadering werd teruggeblikt op de activiteiten van 2023 en werden de financiën en de begroting doorgesproken. De kascommissie bracht een positief verslag uit.
Er was extra aandacht voor het ontbreken aan bestuursleden wat niet goed is voor de voortgang van onze afdeling.

Terugblik lezing 12 februari 2024

"Een tuin voor het nieuwe klimaat" van Margareth Hop.
In deze informatieve en vlotte lezing vertelde Margareth, plantenveredelaar  van beroep, ons hoe we het beste met het veranderende klimaat kunnen omgaan. Want we zitten al midden in de klimaatverandering. Er zijn meer en langere hittegolven en de kans op zware plensbuien wordt groter. Meer lezen

G&B Lezing 18 maart 2024; Mooie borders, prachtige combinaties door Martje van den Bosch

Wat je mooi vindt is natuurlijk persoonlijk. Wat je in een tuin graag ziet, hangt daarnaast ook af van wat je graag terugvindt in de tuin. De één wil in een tuin tot rust komen, de ander zoekt er juist  evendigheid. Martje geeft handige tips and tricks voor nieuw te ontwerpen als bestaande borders om in uw eigen tuin mee aan de slag te gaan. Zij illustreert haar verhaal met veel foto’s van De Tuinen in Demen.
De lezing vindt plaats van 19.30 tot 22.00 uur in Le Patapouf, Kolkmanstraat 1-3 in Gouda. Aanmelden is niet nodig. Meer info

Oproep bezetting Groei & Bloei kraampje op 2 juni 2024

Op het Festival ‘Gouda Maakt Toekomst’ (GOUDasfalt-terrein, Gouderaksedijk in Gouda) op zondag 2 juni 2024 komt een ‘groene hoek’. Daar zou een kraam van Groei& Bloei Gouda niet misstaan. Hier kunnen we wellicht nieuwe leden werven.
Wie zou de G&B kraam op 2 juni kunnen bemannen? Meld je aan via info(at)gouda.groei.nl
Informatie over dit festival

Zagen en takken bossen en de Scharrelkids doen mee op 16 maart 2024

De werkgroep Vrijwillig Landschapsbeheer gaat hakhout zagen en takken bossen op het erf van boer Kwakernaak. Ze verzamelen om 9.00 uur bij viaduct A12 Nieuwdorperweg in Reeuwijk en vertrekken per fiets naar de plaats van bestemming. Ook de Scharrelkids fietsen dan mee en gaan de werkgroep VLB helpen. Wil je ook mee doen? Meld dit even via scharrelkids(at)ivn-ijsselengouwe.nl.

Moestuinbeurs op 22,23 en 24 maart op Landgoed Groeneveld in Baarn

Hou je van moestuinieren of wil je er meer over weten, ga dan naar de Moestuinbeurs.
Dit is een jaarlijks terugkerend evenement met producten, merken, inspiratie en informatie, voor jong en oud!  Kijk voor meer informatie op https://demoestuinbeurs.nl.