Excursie: Vrijdag 7 juli 2023 - Purmerend en de Beemster

Vertrek 8.45 uur - terugkomst 17.00 uur

Deze dagexcursie leidt ons naar de droogmakerij De Beemster die in 1612 is aangelegd in een sterk geometrisch patroon dat nog altijd zichtbaar is. We bezoeken tuin ‘Jardin Lapin’ van de fam. Konijn. Na de lunch sluiten we onze tuinenexcursie af met een bezoek aan ‘Die Langh Huys’ in Beemster.

Deze excursie is helaas al volgeboekt.

Open tuinen dag: Zaterdag 15 juli 2023 - Moordrecht

Tijdens de Open Tuinen dag op 15 juli georganiseerd wordt door Groei & Bloei Gouda zijn 5 tuinen te bezichtigen. Er is een verscheidenheid aan tuinen; er is o.a. een romantische tuin, een tuin met bijzondere bomen en een verborgen tuin. Klik hier voor de route en meer informatie over de deelnemers.

Excursie: Zaterdag 5 augustus 2023 - Noord Beveland en Walcheren

Vertrek 7.30 uur - terugkomst 18.30 uur

Stop 1 is De Pompoenwinkel, uniek in het heel uitgebreide sortiment aan eet- en sierpompoenen en fleskalebassen en de uitgebreide, te bezichtigen pompoentuin.

Stop 2 We gaan naar tuin De Pionier-Ster, die op 24 september 2022 in BinnensteBuiten te zien was.

Stop 3 Tijd voor de lunch, die gebruiken we in Duinlust, een gezellig Eetcafe-Pension aan de rand van de duinen.

Stop 4 Na de lunch gaan we naar De Houthandsche Hof.

Stop 5 Tenslotte bezoeken we nog ‘t Hof Ravestein.

Prijs voor leden is € 88,50 en voor niet-leden € 95,-.

Aanmelden uiterlijk 10 juli 2023

Voor deze excursie zijn nog 17 plekken beschikbaar.

Excursie: Vrijdag 8 september 2023 - Montfoort en Hagestein

Vertrek 9.15 uur - terugkomst 16.15 uur

Dit keer blijven we redelijk dicht ‘bij huis’ namelijk in de provincie Utrecht. We bezoeken twee tuinen waarvan de eerste in Montfoort ligt ’t Akkerhuis’.

De lunch wordt dit keer aangeboden in een heerlijk goedgevulde ‘knapzak’  en genuttigd in de deze tuin.

Na de lunch vertrekken we voor een ritje van ca. een kwartier richting Hagestein waar de 2 ha grote tuin ‘In Liefde Bloeyende’ met veel passie is aangelegd. Het ontwerp voor deze tuin is van de bekende tuinarchitecte Mien Ruys.

Prijs voor leden is € 34,50 en voor niet-leden € 41,50.

Aanmelden uiterlijk 27 augustus 2023

Voor deze excursie zijn nog 9 plekken beschikbaar.

Tips

De Groei&Bloei afdelingen in ZuidHolland organiseren op verschillende momenten in de komende maanden een open tuinen carroussel. Klik hier voor meer informatie.

Projecten in het Groei organiseert een open tuinen dag in Krimpen aan den IJssel.
Wil je een kijkje nemen in de 18 tuinen van particulieren in Krimpen aan den IJssel? Dat kan op 17 juni a.s. van 10.00 tot 16.00 uur. Klik hier voor de deelnemende tuinen.

Op de website staan verslagen van de activiteiten die hebben plaatsgevonden.

In het 2e kwartaal waren dit:

In het 1e kwartaal waren dit: