NieuwsFLITS 5 - 20 mei 2023

Dagexcursie naar twee tuinen in Hoevelaken en Leusden op 22 april 2023

Tijdens deze excursie werd een bostuin bezocht in Hoevelaken met uitleg van de eigenaren John and Joyce Ramsbotham.
In het tweede deel van de excursie werden we verrast door de tuin op een prachtig landgoed met een kleurrijke tuin van Marieke Nolsen in Leusden.

Het verslag hiervan vinden jullie in de Terugblik, alle foto's van deze excursie vind je in het fotoalbum.

Ochtendexcursie Japanse Tuin Park Clingendael, Den Haag op 12 mei 20

Tijdens deze excursie werd verteld over de geschiedenis van de Japanse Tuin en konden de deelnemers de interessante natuur in Clingendael bewonderen.

Zaai- en stekgroep uitwisseling in Reeuwijk 15 mei 2023

Leden van de zaai- en stekgroep hadden weer hun best gedaan. Er was veel om te ruilen zonder huilen.

Het verslag staat in de Terugblik, de foto's vind je in het fotoalbum.

Open Tuinen carrousel Zuid Holland Zuid op 15 juli 2023 in Moordrecht

Binnen regio Zuid-Holland zullen 5 afdelingen gedurende 6 maanden tuinen openen voor bezoek. In onze afdeling vindt de open tuinen carrousel plaats op 15 juli in Moordrecht.
In de Agenda vind je de info over de Open Tuinen in Moordrecht.
Info over alle open tuinen in de regio Zuid Holland vind je hier.

Excursies Groei en Bloei Gouda

De  dagexcursie naar tuinen in Purmerend en de Beemster van 7 juli a.s. is vol!

Er zijn nog wel enkele plaatsen beschikbaar voor de excursies op 5 augustus, een eendaagse excursie naar de tuinen in Noord Beveland en Walcheren en 8 september voor de excursie tuin 't Akkerhuis in Montfoort en tuin In Liefde Bloeyende in Hagestein.

Kijk voor meer info in het overzicht excursies 2023

Stekjesmarkt NVWK in het Loetbos in Lekkerkerk op 3 juni in het Loetbos in Lekkerkerk.

De Natuur- en Vogel Werkgroep Krimpenerwaard organiseert voor het tweede achtereenvolgende jaar een stekjesmarkt in het Loetbos bij de Hendrikshoeve in Lekkerkerk.
Nú is de tijd om plantdelen af te steken en om zaailingen uit te trekken. Gooi ze niet weg, zet ze in een potje zodat ze nog goed kunnen wortelen. Bied ze op 3 juni aan in het Loetbos, bij de Hendrikshoeve, en maak anderen blij met uw goede planten.
Meer info over deze Stekjesmarkt vind je hier.

Bestuurswissel binnen Groei en Bloei Gouda: afscheid Hanny Verbakel

Deze actieve dame is natuurlijk een fervent tuinierster en werd op 22 april 1998 lid van Groei en Bloei. Zij is 10 jaar actief geweest als bestuurslid.
Hanny Verbakel stopt als secretaris, maar blijft actief!  Lees verder.

We hebben nog steeds bestuursleden nodig voor onze afdeling; We zoeken nog een voorzitter en een algemeen bestuurslid. Heb je interesse meld je dan via info(at)gouda.groei.nl

Tips van Angelo Dorny met tips over het kweken van tomaten

Tomatenplanten zijn er in vele soorten en maten. De Vlaming Angelo Dorny is een fervent tomatenkweker en heeft goede tips.
Zijn tips vind je hier.

De mooiste bloemenroutes

Roze, wit, paars, geel. In de lente dossen bloemen zich uit in de allermooiste kleuren! Op vlinders en bijen hebben kleur, vorm en geur een bijzondere aantrekkingskracht. En voor ons is het een genot om te wandelen of fietsen langs weldadige bloemenzeeën. De boswachters hebben de mooiste bloemrijke routes op een rij gezet.
Je vindt de mooiste bloemenroutes van Natuurmonumenten hier.